zondag 14 september 2014

Vriendjes!

Maandag luisterden we naar het verhaal van Lotje.
Lotje kan niet stappen, dus rijdt ze maar, Lotje speelt met Aagje en de tweeling met de bal.


Cas heeft een grote koffer meegebracht naar school, het is wel een héél grote koffer!
Charlotte kan in de koffer liggen.


en Rover kan er zelfs nog bij!


We leren deze week over onze boekentas, we oefenen de begrippen open en toe, vol en leeg, we kijken wat er in onze boekentas zit, we bekijken de verschillende sluitingen van de boekentas.
We ontdekken dat de ene boekentas wat makkelijker open gaat dan de andere.


We bekijken de boekentas van Rover.


De inhoud van Rover zijn boekentas is ok!


Er wordt wel gezegd dat het onbeleefd is om in de tas van een dame te kijken, maar wij gaan toch eens zien wat er in Charlotte haar boekentas zit.


Op de inhoud van Charlotte haar boekentas is niets aan te merken.


Lennert wil ook wel graag zijn boekentas leeg maken.


Wannes stapt met een Kay walker, de spieren in zijn benen zijn nog niet zo stevig, Wannes rijdt op de speelplaats met zijn rolstoel, binnen stapt hij met 'zijn auto'.
We krijgen een demonstratie hoe je moet stappen met zo'n speciale auto, en dan mogen we het allemaal eens proberen.  Ons oefenterrein is de gang van de toiletten.











Het besluit is unaniem, stappen zonder auto is toch wel makkelijker...

In onze klas sorteren we de inhoud van een rugzak volgens kleur.
De rode drinkbus in de rode rugzak, enz.




Woensdag is Toeka jarig, we gaan feest vieren.
We gaan een cake bakken.



Millie mixt de boter tot room.


Milli mixt er de suiker door.


Charlotte zorgt ervoor dat de eitjes door het deeg gemixt worden.


Onze Toeka zit al te wachten op de verjaardagstroon.


Toeka werd 5 jaar geleden geboren, hij heeft nog 4 broertjes.


Om 11u.30 begint het feest, alle leerlingen van onze school verzamelen op de speelplaats, we dansen en we zingen, mama's en papa's, oma en opa  zijn uitgenodigd om mee te genieten.





De mama van Marit begeleidt ons op de accordeon.








Na het dansen kunnen we smullen van al die heerlijke lekkernijen die sympathisanten (ouders, grootouders, meters, ...) gemaakt hebben.








'Trippel trappel trippel trap
met een mooie tas op stap
Langs de weg en op het gras
vrolijk naar de kleuterklas!'

We laten onze voeten 'trippelen', ze trippelen vlug, ze trippelen traag, we vinden het leuk om te doen!





We stempelen een boekentas.








 Natuurlijk spelen we ook in onze hoekjes.

Lennert zijn favoriete plekje!


Liv speelt in stijl.


Wannes kiest zijn speelgoed.


Milli zoekt het gezelschap van Wannes graag op, zij zijn dikke vriendjes.


Zouden Charlotte en Cas de kasten aan het schoonmaken zijn?


Donderdag speelt juf voor het eerst 'Tik Tak'.
't Is een schot in de roos!


Als de voorstelling gedaan is, vraagt Liv meteen 'nog eens juf'
'Ja, nog een keer!' reageert ook Millie
'Ok' zegt juf, 'volgende week zullen we nog eens Tik Tak spelen'
'maar neen, juf, je mag dat nu doen!'  is de reactie van Rover.
En ook de andere kleutertjes willen een bis nummer.
Ja, dat wil juf dan toch wel doen.


In de namiddag eten we nog cake van het verjaardagsfeest van Toeka.


Vrijdag is Milli 'helpende hand'.
Zij krijgt de vertelschort, in ieder zakje zit een voorwerp in verband met een activiteit van de voorbije week.


Siebe wil als eerste ontdekken wat er in een zo'n tasje op de vertelschort zit.
Rover is zó nieuwsgierig dat hij mee komt piepen.


'Een balletje?'


'een toverstaf' zegt Siebe enthousiast, maar hij wordt meteen gecorrigeerd door Cas, het is speelgoed van de SmartMax.


Joren is benieuwd wat er in het groene zakje zit.


'het is Jules van Tik-Tak'.
'ga je nog eens Tik-Tak spelen?' vraagt Millie meteen.
Ja, juf wil nog wel eens Tik-Tak spelen, maar volgende week.


Gisteren hebben we een boekentas gestempeld, het is de boekentas van Jules, vandaag schilderen we Jules zijn hoofd.








Na de speeltijd hebben we een bewegingslesje op onze speelplaats.
Juf zet muziek op en we dansen op de muziek, als de muziek stopt, staan we stil.




Als we weer muziek horen, gaan we dansen, als de muziek stopt, knuffelen we met een vriendje.








Als de muziek nu stopt, geven we ons vriendje een hand en gaan we naar de klas.






Volgende week plakken we de ogen, de neus en de mond op Jules zijn snoetje en geven we hem haren, daar zijn we deze week niet meer toe gekomen, maar 't is uitstel, geen afstel.
Wij hadden alweer een leuke week!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen