zaterdag 22 november 2014

Kijk eens naar mijn schoenen.

Sinterklaas is aangekomen!
Voor het feest van de Sint willen we ons schoentje klaar zetten, we bekijken onze schoenen van nabij.

Onze juf is wel eens verstrooid, maar nu is het toch al te gek, ze heeft 2 verschillende schoenen aan.
Het duurt even voor we het merken, Liv merkt het als eerste op...


Op onze mat ligt een dekentje, juf denkt dat ze iemand hoort snurken


Rover wil wel eens voelen wie of wat er onder het deken zou liggen.
'het is hard, het zijn schoenen!' weet hij ons te vertellen.


Suze wil ook wel eens voelen en bevestigt het vermoeden van Rover.


'Ja, ik voel ook schoenen' beaamt Kobe


Millie is ook akkoord, er zitten schoenen onder het deken.


Mili gaat eens onder het deken piepen.
'Ja, allemaal schoenen!' klinkt het zeer enthousiast.


Cas neemt het deken weg.


allemaal schoenen, inderdaad. 


Aha, daar is de laars van juf, nu kan juf terug 2 dezelfde schoenen aan doen.


Charlotte kiest een zachte pantoffel.


Liv brengt juf haar andere laars terug, ze heeft nu lang genoeg met 2 verschillende schoenen gelopen 


Lennert wil de rode schoen wel eens aantrekken.


Kobe heeft zijn favoriete paar schoenen gekozen.


Mili gaat voor de paarse schoenen.


schoenen met hoge hakken, Rover ziet het helemaal zitten.


Dit is een mooie schoen!


Joren keurt zijn schoen


Deze wil ik!


Siebe heeft er zijn favoriet paar schoenen uitgekozen.


En nu, passen!







De andere schoen halen in de winkel.












'kijk eens, juf, onze schoenen hebben dezelfde kleur.'


de schoendozen lijken grote bouwblokken



en dan valt de toren om...


de toren is groter dan Joren


 Oeps, daar gaat de toren...


We schilderen onze schoen.









we puzzelen schoenen.


Op de praatplaat van Jules zien we vele verschillende schoenen, we zien niet alleen verschillende schoenen, we kunnen de verschillende schoenen voelen.



we mogen op de tafel of op de bank staan en juf tekent onze voetomtrek.




wij stempelen de voetzool








Onze schoenenverkopers wachten op klanten


voor de winkel open gaat worden de schoenen nog eens opgeblonken



Charlotte wil graag sandalen kopen.


bouwen met schoendozen is leuk, maar dan moet er opgeruimd worden, en we ruimen zo op dat we zo weinig mogelijk plaats nodig hebben.

We proberen welke dozen in elkaar passen.






'kijk juf, dit zijn 2 dezelfde dozen' merkt Joren op.





Juf speelt Tik Tak, dat vinden wij super!
Dat is genieten, voor kleuters én voor juf.
Tijdens de voorstelling krijgt Jules belletjes rond zijn voeten.
Waw, leuk Jules, nu heb je rinkelvoeten, dat willen wij ook wel eens graag.


Juf schildert een schoen met een sterretje op.


Juf heeft ook belletjes op haar schoenen.


Op de speelplaats leren we een leuk bewegingsversje en doen onze voeten 'gigagek'.




Allemaal schoenen met belletjes!


Jules vindt de belletjes rond zijn schoenen fantastisch!


Juf heeft het nieuwst halssnoer om de hals, of zijn het veters?


De schoenen krijgen nog een stevige poetsbeurt.


we hebben een wasmachine in de klas.


daar zitten hele speciale sokjes in.


We luisteren naar een leuk liedje en dan komt er telkens een sokje uit de wasmachine.
Het liedje wordt herhaald tot iedereen een sokje heeft, het liedje kennen we ondertussen ook.

Onze sokjes kunnen praten met elkaar, dat is toch wel bijzonder!


de sokjes praten met elkaar, soms knuffelen ze elkaar, of geven ze elkaar een zoen!








We beplakken een schoen met papiersnippers.






We hebben vele veters.


Er zijn lange en korte veters, sommige veters zijn even lang.


we kunnen figuren leggen met de veters.


we stoppen de veters in een bekertje van dezelfde kleur.



Charlotte wil graag een halssnoer, 'zoals juf gisteren had'.


Zo, Charlotte haar nieuwste accessoire.


'kijk, dat is een lange veter, juf'.




'oh, oh, het wordt een hele klus om deze knoop te ontwarren'.



'ik wil ook zo'n halssnoer, juf, wil je me helpen?'


We bouwen een schoendozentoren met juf Liliane.






We spelen memorie met echte schoenen!


Onze week was te kort, we wilden nog wel leuke dingen doen, dit was een héél leuk thema!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen