vrijdag 19 juli 2013

Vakantie in Lesse!

De eerste week van de vakantie probeerden we wat orde te scheppen thuis, zowel de tuin als het huis hadden een flinke onderhoudsbeurt nodig. 
Ok, 't is nog niet helemaal zoals het moet, maar we vertrekken toch op vakantie.
We gaan een week naar Lesse, je zou het niet verwachten, maar Lesse is een piepkleine gemeente aan de rivier 'de Lesse'.
12 zomers gaan we naar onze vertrouwde vakantieplaats, lange tijd gingen we er ook in de winter naartoe, meermaals beleefden we er 'een witte Kerst'.
Je kan dus wel zeggen dat we er thuis komen.
 
 
Lesse ligt vlakbij Redu, 'het boekendorp'.
Een dagelijkse wandeling, of een ritje met de auto leidt ons ernaartoe.
We hebben daar zo onze vaste stekjes...
 
 
De ochtendwandeling brengt ons op mooie plekjes.
 
 
 
Even spelen in de tuin.  Eigenlijk is dit de privé tuin van onze hospita, maar de kleinkinderen zijn er nu niet, en zo een flinke brave jongen als ik, mag stoeien in de tuin!
 
Kiekeboe, hier ben ik!
 

de glijbaan, dat vind ik ook altijd leuk.


 
klimmen!
 

Kijk wat een sterke jongen ik ben!


Op de schommel: 'juf, wil jij me duwen?'

 
Ik verstop me graag in de struik, juf vindt dat niet zo'n goed idee, er is altijd gevaar voor een teek...
 
 
Als je goed zoekt, kan je overal kabouters vinden.
 
 
Even rusten op de bank.
 

Een dessertje om weer op kracht te komen.

 
'Juf, zullen we bootje varen op de Lesse?'
Maar neen, we hebben geen boot bij ons, en trouwens, op deze plaats mogen we niet varen.
(gelukkig maar, want juf en water, dat zijn niet echt vrienden...)
 
 
Een verfrissende duik kan ook goed doen!
 
 
In Redu is er een framboiserie, normaal kan je rond deze tijd frambozen gaan plukken, maar de zomer heeft wat vertraging opgelopen dit jaar, en de frambozen zijn nog niet rijp.
 

 
De boer maaide het gras, even in het hooi spelen is echt wel leuk.
 

 
Als deze spar nog een beetje groeit, wordt het een ideale kerstboom!
 
 
Er is altijd wel een leuk plekje te vinden in Lesse.
 


Onderweg vind ik wilde aardbeien, en deze zijn wel rijp, maar ik mag ze niet opeten.
Hier wonen vossen, en de vos zou wel eens pipi of kaka op zo'n aardbei kunnen gedaan hebben, als dat toevallig op deze aardbei gebeurde, kan het gevaarlijk zijn, je kan een vossenlintworm krijgen, en dat is geen lachertje, zelfs levensbedreigend.  Ik laat de aardbei dan maar staan...



 
 


 
Boven ons hoofd vliegen F-16 vliegtuigen voorbij.
Je moet snel zijn om hen te zien, soms hoor je ze wel, maar zie je ze niet.
Af en toe komt er zich wel eentje presenteren, er is dan héél veel lawaai, juf Chantal houdt daar niet zo van, 'dit is dan de rust van de Ardennen' zegt ze, maar de knuffelpapa en ik knipogen dan eens naar elkaar en genieten!
 
 
Joehoe, hier ben ik.
 
 
Rond ons vakantiehuisje staan veel lelies.
 
 
 
Nog even genieten van de mooie uitzichten, van de vogeltjes hun mooie liedjes, en van de vele vlinders die je hier ziet.
 

 
Aan alles komt een einde, zelfs aan deze leuke vakantie.
Tot volgend jaar, dan kom ik graag terug!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten