vrijdag 4 januari 2013

Jules in de kerstvakantie.

 
Vakantie!
Dat wil zeggen dat Jules bij juf Chantal gaat logeren.
 
Het is een blij weerzien met Snoozy, de kanarie.
Snoozy was al eerder met vakantie vertrokken.
 

Op het laatste moment help ik juf Chantal met het versieren van de kerstboom.
 
 
Kerstavond gaan we vieren 'op verplaatsing'.
Op juf Chantal haar rug fiets ik mee naar Jurre, Anthe en Miro
en hun mama Sophie en hun papa Dominique.
Dat is raar, de kindjes zeggen hier niet 'juf Chantal', maar 'meter'!
 
 
Oh, er staat een echte kerstboom, met véél pakjes!
 
 
Anthe voorziet mij van hapjes,
 
 
 
en van drank.
 
 
Samen met Miro bouw ik met lego.
 
 
Samen met de kindjes, en ook een klein beetje met de papa, hebben we dit gebouwd.
 
 
Basiel en ik zijn dikke vrienden.
Juf Chantal noemt hem 'Basiel, de gestoorde kater', maar ik vind hem best wel leuk!
 
 
 
De kastanjesoep vind ik superlekker!
De kaasfondue ook en het dessert ook, maar daar hebben we geen foto van, we waren te druk aan het eten...
 
 
Joepie, ik mag enkele nachtjes bij Anthe blijven slapen!
 
 
Met oudjaar ben ik weer thuis bij juf Chantal en de knuffelpapa.
 
 
Lekker eten, mijn bordje is leeg!
 
 
Op Nieuwjaar gaan we 'Nieuwjaar wensen' en feesten bij juf haar papa en bij de knuffelpapa zijn broer.
 
Dan gaan we op reis!  Joepie, ik mag mee!
We rijden met de trein voor 2 dagen naar Brugge.
De treinbegeleidster knipt ons kaartje.
 
 
Ik zit bij het raam en zwaai vrolijk naar de voorbijgangers.
 
We gaan op zoek naar het hotel in het centrum van Brugge.
 
 
Oh jeetje!  Wat is het druk in Brugge.
Juf wilde shoppen, terwijl de knuffelpapa de musea bezocht, maar dat kon niet doorgaan!
Zo'n drukte, daar houden juf en ik niet van, we zochten de rustigere plekjes op.
Voor de vele toeristen was ik ook een soort van attractie... 
 
 
We hebben veel winkels gezien waar ze chocolade verkochten,
en ook veel winkels waar ze kant verkochten.

 
Er was een heel speciaal bedje voor mij.
 

 
Er waren veel paarden en koetsen in de Brugse straten.
Het paard was zeer nieuwsgierig naar mij en keek me voortdurend aan.
Maar we moeten nog eens terug keren naar Brugge, om een iets duidelijkere, onbewogen
foto te (laten) nemen.


 
Twee dagen zijn in een zucht voorbij, we moeten weer naar huis. 

 
Vakantie is leuk, maar ik kijk er weer naar uit om terug naar school te gaan, bij mijn kleutervriendjes, en in het weekend mag ik weer bij een klasvriendje gaan logeren.
Joepie! 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten